Смяна на гумите Най-честата причина за смяна на гумите е износването на протектора. Минималната допустима дълбочина на каналите на протектора е 1.6mm. Когато тази дълбочина е по-малка сцеплението на гумата с пътната настилка намалява и карането на автомобила става опасно. При мокра настилка плитките канали не могат да отведат водата, което води до "аквапланинг" и загуба на контрол над автомобила. За да улеснят водачите производителите на гуми поставят така наречените индикатори за износеност. Това са малки блокчета в каналите на протектора - поне 6 броя по продължение на обиколката на гумата - за гуми над 12 цола. те трябва да са специфични за да се различават от шарката на протектора и са високи ~2мм. Когато протекторът се износи и се изравни с тях - трябва да мислите за смяна на гумите. Разбира се всички механични повреди, разкъсване на части от протектора, напукване на каучука, така нареченото "бомбиране" получено вследствие на нарушения в арматурата на гумата също налагат незабавна смяна. Начало За нас Услуги Полезно Инструкции Контакти Връзки