Смяна на гумите
Най-честата причина за смяна на гумите е износването на протектора. Минималната допустима
дълбочина на каналите на протектора е 1.6mm. Когато тази дълбочина е по-малка сцеплението на
гумата с пътната настилка намалява и карането на автомобила става опасно. При мокра настилка
плитките канали не могат да отведат водата, което води до "аквапланинг" и загуба на контрол над
автомобила. За да улеснят водачите производителите на гуми поставят така наречените
индикатори за износеност. Това са малки блокчета в каналите на протектора - поне 6 броя по
продължение на обиколката на гумата - за гуми над 12 цола. те трябва да са специфични за да се
различават от шарката на протектора и са високи ~2мм. Когато протекторът се износи и се
изравни с тях - трябва да мислите за смяна на гумите.
Разбира се всички механични повреди, разкъсване на части от протектора, напукване на каучука,
така нареченото "бомбиране" получено вследствие на нарушения в арматурата на гумата също
налагат незабавна смяна.
Начало
За нас
Услуги
Полезно
Инструкции
Контакти
Връзки